maandag 30 maart 2015

Cursus (leert teekenen!)



Ik geef al 20 jaar striptekenlessen. Zowel aan volwassenen als aan kinderen. Zo verdien ik mooi wat bij en ben ik toch met mijn vak bezig. En hoe slecht het ook met de strip gaat volgens velen, er zijn altijd mensen (grote en kleine ) die graag striptekenen. Er zijn ook een berg striptekenaars die cursussen gemaakt  hebben hoe te striptekenen die op hun beurt weer gevolgd zijn door tekenaars die later beroemd werden en die ook weer een cursus of boek gingen maken over de kneepjes van dit mooie vak.  Zo nu en dan zal ik hier leuke voorbeelden tonen.

Marten Toonder bijvoorbeeld, de tekenaar van Tom poes en Heer Bommel ,geen kind weet nog wie het zijn, merkte ik van de week tijdens het lesgeven. Maar goed, Marten Toonder dus, volgde ook ooit een cursus. Deze cursus was van de beroemde Dante Quinterno, de Zuid Amerikaanse Walt Disney. wie? Walt Disney, de tekenaar van Mickey Mouse!  Oh, nee, dat was de fries Ub Iwerks. Nou ja, what ever. Vergeet al die namen. Bekijk deze leuke oude striptekencursus. En wie niet van tekenen houdt kan zijn Spaans bijspijkeren.























































1 opmerking: