woensdag 11 maart 2015

Whisky ( geniet met stripmaten)



Het is weer weekend, we nemen een borreltje. Verhips! Het blijkt gewoon een doordeweekse dag. Enfin. Nu, bij het klimmen der jaren kan ik whisky wel waarderen. Barmensen en slijters doen graag interessant over deze drank. Aan de een zit een turf smaakje in de ander zit een vleugje caramel. Het zal allemaal wel .Ik zoek natuurlijk liever naar een connectie met de strip om er lol aan te beleven. Dat Kapitein Haddock whisky drinkt weet iedereen, en wel merk ook. Maar wat drinken andere stripfiguren eigenlijk?  En dan niet zuipen zoals kapitein Haddock, maar meer het nippen op de levensgenietende manier, zoals ik dat doe.

Wat blijkt? Ze kiezen niet voor Laphroaig , Macalllan of Glennfiddich maar voor Vat 69, een van de goedkoopste whiskies die er is! Het bocht was populair in de jaren 70 bij kunstenaars, logisch dus. Want stripfiguren drinken natuurlijk wat hun tekenaars drinken. Wat leuk,  kan ik proosten met Robbedoes en Wellingon Wish! Wellington wie? Over hem vertel ik later wel wat.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten