woensdag 4 maart 2015

Aldi ( het kan altijd goedkoper )






Wie bij de Aldi boodschappen haalt heeft bij de kassa vaak een verrassingsmoment. Je kar zit vol boodschappen en toch ben je maar een schijntje kwijt. Het omgekeerde effect heb je bij Albert Heijn. Ja, het kan altijd goedkoper bij de Aldi. Elke vrijdag vielen mij de advertenties op vanwege de leuke tekeningen. Een stel kinderen dat aan het spelen is met de groente of fruit-aanbieding van de week. Deze tekeningen blijken te zijn van Rudi Troostheide. Wat is dit leuk gedaan! Ikzelf was net gaan werken met een Wacom tekentablet en de inktlijntjes van deze illustraties leken mij ook digitaal vervaardigd. Elke vrijdag bestudeerde ik het vloeiende inktwerk onder het genot van een bakje troost. Maar afgelopen vrijdag verslikte ik me. Nee, mijn koffie haal ik niet bij de Aldi. Het lag aan de tekening die mij onder ogen kwam. Waar was het prachtige werk van Troostheide gebleven? Welke broddelaar was hier bezig geweest? Een platte tekening zonder diepte en het inktwerk iel en bibberig zodat het wegvalt in plaats van dat het opvalt. De kinderen spelen niet meer met fruit maar met halve literblikken alcoholistenbier. Watskeburt? Was Troostheide te duur?






2 opmerkingen:

  1. Jezus wat zonde, die oude tekenungetje zagen er inderdaad lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Alex, dank voor je complimenteuze woorden.
    Ik was inderdaad te duur. Goed gegokt.
    Na een jaar met veel plezier deze illustraties te hebben gemaakt vond Aldi een partij die het hele pakket van publicatie incl. illustraties voor minder kon vervaardigen.
    Aldi zal Aldi toch niet zijn?
    Succes met je digitale aspiraties.

    BeantwoordenVerwijderen