donderdag 9 april 2015

Sjors (visuele aanvulling)


Als aanvulling op de voorgaande post hier wat beeldmateriaal uit de rijke geschiedenis van Neerlands langstlopende strip. Nou ja, bijna langstlopende strip dan…

De vooroorlogse Sjors van PiĆ«t; een  Amerikaanse krantenstrip in een Hollandse setting .
 Een plechtig gesigneerd album...
Het Sjors avonturen-verhaal van Hans Ducro is nooit in boekvorm verschenen.


Niks rebels aan de lieflijke Sjors van Carol Voges.

 
 
Een pagina van Jan Steeman uit zijn derde verhaal  "De Verdwijners" op tekst van Frans Buissink. Linksonder een knipoog naar weekblad Pep en is de man met de baard een zelfportret van de tekenaar ?


Toen ik deze gag voor het eerst las rende ik naar mijn buurjongen waar ik met tranen over de wangen de grap navertelde.Veel lezers schijnen soortgelijke ervaringen te hebben met andere gags.





Een heus Sjors en Sjimmie horloge. Ik heb het nooit gedragen. Het batterijtje heeft inmiddels aan de binnenzijde onherstelbare schade aangericht.






1 opmerking:

  1. De grutjes doen mij vermoeden dat de kinderbescherminggrap van Wilbert Plijnaar is.

    BeantwoordenVerwijderen